Cukrfree aneb sladký život bez cukru

by - středa, srpna 02, 2017

Jak jistě mnozí z vás vědí, v lednu jsem držela Whole 30. Z Whole 30 jsem přešla na paleo a postupem času jsem se dostala k low carb high fat, primal stravování nebo taky cukrfree. Hodně lidí se mě ptá, co vlastně jím a nejím a odkud čerpám inspiraci nebo recepty. A tak já vám to teda řeknu - jedna z mých neoblíbenějších kuchařek je Cukrfree od Janiny.
Kuchařka Cukrfree od Janiny

Recenzovat kuchařku není nic jednoduchého. Abych mohla říct svůj upřímný názor na to, jak se mi kuchařka líbí nebo nelíbí, jaké jsou recepty a jak mi chutnají - to vyžaduje čas a přípravu. Uvařit jedno jídlo a pak napsat, že je kuchařka úžasná není recenze. Poctivě jsem tedy z každé sekce uvařila několik jídel a dala je ochutnat více lidem.

Kuchařka začíná úvodem, ve kterém Janina píše o svém životě a vztahu k jídlu a proč se vlastně stala jednou provždy cukrfree. Příběh je to nelehký a Janina si prošla spoustou stravovacích potížích než došla na tu správnou cestu. Co vás může trochu uklidit je to, že ani jí samotné se to nepovedlo napoprvé. Proto se nebojte, jsme taky jenom lidi.

Janča je nejen krásná a sympatická holka, ale pro mě i silná a úžasná žena. Neznáme se osobně, ale jen přes sociální sítě (jak to v dnešní době bývá), ale když potřebuju s čímkoliv (nejen) ohledně cukrfree pomoci, tak mi vždy vřele poradí.
Po seznámení s autorkou následuje 170 stránek s recepty a začínáme kapitolou Základní recepty. Já často používám recept na ghí, mandlové a kokosové mléko a můj oblíbený recept je na domácí majonézu.
Výroba mandlového mléka podle kuchařky Cukrfree
Mandlové mléko podle Cukrfree
Následuje kapitola Snacky a přílohy, ze které jsem si naprosto zamilovana květákovou rýži nebo celerovo-květákové pyré s česnekem. Cuketové špagety ocení milovníci těstovin, kadeřávkové, cuketové nebo ředkvičkové chipsy můžeme udělat pro návštěvu nebo večer k televizi. Najdeme zde i palačinky, tortilly nebo sýrové gnocchi.
Květáková rýže podle Cukrfree
V kapitole Snídaní jsem si oblíbila chia pudingy - ať už čoko berry puding nebo čoko chia puding. Ty si připravím večer do uzavíratelné sklenice a ráno jen popadnu a vyrazím do práce, kde snídám. Dělala jsem už i avíčka nebo fluffíky, což jsou asi ty nejúžasnější lívanečky, které jsem kdy jedla! Pro ty, kteří se nedokáží představit život bez pečiva je tu i recept na cukrfree chleba, housky a oopsíky. Kdo má rád kaše, zkuste určitě mandlovou nebo kokosovou. K té z vloček se už nevrátíte, to vám garantuju. :)
Čoko Berry Chia Puding podle Cukrfree
Fluffíci podle Cukrfree
Dalším mým výtvorem z této kapitoly byly cukeťáčci - skvělá náhrada za bramboráky.
Hlavní jídla, což je 4. kapitola této kuchařky, které jsem zkusila byly Plněné mexické papriky, Houbové risotto z květáku s chřestem a Špenátová pizza. Těším se ale i na další - například na Chřestový quiche s batáty, vaječný či portobello burger nebo Avobombu. Batátový salát bude určitě zdobit můj vánoční stůl, místo toho bramborového.
Dezerty. A tady se nám Janina snaží dokázat, že i život bez cukru může být vážně sladký. A taky, že jo. Její jogurtový koláč s rybízem je naprosto famózní. Na Nenutellu se chystám hned, jak nebude vedro a příel mi zase dovolí zapnout v bytě troubu. Kokosky nebo avokádové lanýže či Neferrero jsou jasnou volbou na vánoce místo klasického cukroví. Najdeme zde i Číský dort (miluju ten název) nebo Cheesecake brownies, na narozeniny můžeme připravit Jahodort nebo Čokodort s malinami.
Jogurtový koláč s rybízem podle Cukrfree
Na konci je seznam Janiných oblíbených surovin a převodník - pro toho, kdo nemá rád udané množství v hrnkách a lžících, ale potřebuje to v gramech a mililitrech.
Recepty z kuchařky jsou naprosto jednoduché a troufám si říct, že většinu z nich zvládne i naprostý amatér. Co vás musí uchvátit na první pohled jsou nádherné fotografie, které si prohlížím občas i jen tak, když chci potěšit oko.
Ingredience seženete v kterékoliv zdravé výživě, DM drogerii nebo na internetu. Stévii nepoužívám vůbec, nepotřebuji doslazovat. Ale je fakt, že lidé, které jsou na cukru závislí, potřebují v průběhu odvykání čas a tak je dobré stévii (nebo jiné sladidlo, např. xylitol) pořídit. Dávejte si ale pozor, jakou kupujete. Čtěte složení - občas tyto sladidla, které se tváří jako stévie obsahují té stévie minimální množství. Nejlepší je si svoji stévii vypěstovat, nasušit a namlít. Tady bych ale přidala ještě jedno varování - né každému stévie chutná, nečekejte od ní chuť cukru.
Pokud vám tedy není jedno, jak se stravujete, máte rádi zdravou stravu, chcete se naučít žít bez cukru a v neposlední řadě i bez lepku - určitě si kuchařku pořiďte. Zaručuju vám, že se k ní budete pořád vracet a těšit se na to, který nový recept vyzkoušíte. Protože si myslím, že každý stojí za uvaření!

Léňa
Kuchařka o Janiny
Obsah kuchařky Cukrfree
Janiny příběh
Kuchařka Cukrfree
Kuchařka Cukrfree obsahuje nádherné fotky - Čoko Berry Puding

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za každý komentář!