Therme Laa a SILENT SPA - oáza klidu hned za hranicemi

V dubnu jsme si s Matějem naplánovali romantický výlet do termálního hotelu Therme Laa, který se nachází v Rakousku, hned za hranicemi, kousek od Mikulova. Bohužel nám do toho něco vlezlo a my teda přebookovali pobyt na červen. Když mi Matěj oznámil, že bohužel zase nemůže, protože musí na služebku, odmítala jsem to zrušit a řekla mamce, jestli by se mnou nejela na dámskou jízdu. Samozřejmě jsem ji nemusela dlouho přemlouvat, protože s mamkou si tyhle víkendy děláme už tradičně (zde si můžete přečíst o Tatrách a tady o Luhačovicích).
Relax v SILENT SPA
Já jsem teda vyrazila v pátek odpoledne z hlaváku RegioJetem do Brna a mamka z Náchoda autem. Sraz byl v Brně-Židenicích a odtud už je to jen hodinku do vesničky jménem Laa an der Thaya, kde stojí již zmiňovaný hotel a termální lázně. Kolem sedmé hodiny jsme parkovaly před hotelem a šly se na recepci ubytovat. Super je, že tady personál mluví nejen německy a anglicky, ale také česky. Milá paní recepční nám vše vysvětlila, kde máme pokoj, kam máme jít na večeři, ukázala nám mapku celých lázní a popsala, kudy se kam dostaneme. Komplex je to opravdu velký, ale člověk se nemůže ztratit, všude jsou šipky a ukazatele. Vyjely jsme do druhého patra, kde se nacházel náš pokoj, ubytovaly se a vyrazily na večeři.
Náš pokojík
Pětichodová večere v restauraci Feinspitz byla fenomenální. Na začátek dovolené jsme si objednaly sklenku růžové vína a šly si vybrat předkrm a polévku z bufetu. Hlavní chod a dezert byly servírované a vybíraly jsme si z jídelního lístku.
Já zvolila následovně:
Předkrm: Variace sýrů s chutney, salát, ořechy, olivy
Polévka: Květákový krém
Hlavní chod: Hovězí steak s houbami a smaženou jarní cibulkou, a mamka měla Halibuta v citrónovém oleji se šťouchanými bramborami a sójovými boby
Dezert: Mascarponová pěna s malinovým ragú
Hovězí steak, s houbami a smaženou jarní cibulkou
Mascarpone pěna s malinovým ragú
Hotelové SPA má provozní dobu do 22 hodin, tak jsme se po večeři převlékly do županů a vyrazily ještě plavat a vyhřát se do sauny. A byl to skvělý nápad. Nejenže tam nikdo nebyl, takže jsme měly soukromý Whirlpool, který je rozdělen na dvě poloviny – jedna půlka studenější a druhá teplejší, ale plavat venku, pod oblohou plnou hvězd, v krásně nasvícené vířivce – to byla prostě bomba. Pak už jsme jen drbaly na pokoji a kolem půlnoci usnuly.
Ráno mě v 6 hodin vzbudily zvony z nedalekého kostela, ale jen jsem se přetočila na druhý bok a ještě usnula. Pak ale v půl osmé, když se mě snažil z postele vytáhnout můj budík, jsem dost protestovala. Nakonec mě mamka vykopala a my vyrazily na snídani. Né, že bych měla nějaký velký hlad, po včerejší večeři to ani moc nešlo, ale snídaně je moje nejoblíbenější jídlo dne a ještě k tomu hotelová! Musím říct, že tady mají naprosto všechno! Nejenže tu člověk najde klasické snídaňové talíře plné šunky, sýru, salámů, ovoce a zeleniny, ale byl tu nepřeberný výběr pečiva (kváskový, žitný, bezlepkový chléb), kozí sýr, bezlaktózový sýr, sojové a mandlové mléko, vločky, ořechy, sušené ovoce, wafle, palačinky a další sladké pečivo. Za sporákem stál milý usměvavý kuchař, který vám z bio vajec vykouzlil to, co jste chtěli – ať to byla omeleta, volské oko nebo hemenex. Já si nabrala talíř plný zeleniny, bio máslo, šunku, bezlaktózový sýr a u kuchaře si nechala udělat hemenex. Na stole už nás čekala překapávaná káva a já si do ní dala mandlové mléko. Po snídani jsme si ještě vzaly ovoce a šly si sednou na terasu, která je hned u restaurace a mamka si šla do kávovaru pro espresso.
Mamča po snídani
Kolem půl jedenácté jsme si sbalily všechny věci šly na recepci vrátit klíčky od pokoje. Opět paní recepční mluvila česky, vyměnila nám náramky, abychom se dostaly do SILENT SPA, které jsme měly na dnešní den zamluvené i s lůžkem. Dostaly jsme klíček od skříňky, kde jsme si nechaly zavazadla a rovnou jsme se převlékly do plavek a v županu vyrazily k lázním.

SILENT SPA
SILENT SPA je nově přistavěný komplex hotelu, jak již název vypovídá, jedná se o tichou relaxační zónu, kam nesmějí děti, vstup je povolen až od 16 let a po předchozí rezervaci (nebo dle kapacit). Je tu nádherná zahrada, bazén s teplou vodou, různé sauny, pára, relaxační místnost a bar, kde se podávají snídaně, obědy i odpolední „kuchen“ (koláč). Už při vstupu na mě dýchla úžasná atmosféra, vše je v šedé barvě, kolem vás ticho, svíčky a opravdu málo lidí, takže každý má soukromí. Můžete buď relaxovat na lůžku, které máte rezervované nebo v zahradě pod slunečníkem. Do bazénu můžete vstoupit zvenku i zevnitř.
Zahrada SILENT SPA
Propojený bazén v SILENT SPA
My jsme si s mamkou našly místo v zahradě a šly si na bar objednat bílý vinný střik a tím jsme zahájily dnešní relaxační den. V rámci vstupu do SILENT SPA máte i vstup do veřejného koupaliště nebo aquaparku, chcete-li a i do hotelového spa, kde jsme byly s mamkou včera večer. Celý den jsme si opravdu užily a já si tak moc odpočinula a dobila baterky! Nepamatuji se, kdy jsem se naposled takhle zastavila a relaxovala. A řeknu vám, že občas je to potřeba. Neustále někam spěcháme a honíme se za něčím, co ve výsledku ani nepotřebujeme.
Altánek v zahradě
Lůžka v SILENT SPA
V SILENT SPA jsou i sauny, ve kterých probíhají saunové ceremoniály dle časového rozvrhu. Vybraly jsme si tak odpolední ceremoniál a v 13:45 čekali s dalšími návštěvníky před 90 stupňovou finskou saunou. Na začátek jsme dostali krém a instrukce, že se jím máme namazat, až se začneme hodně potit. Štěstí bylo, že nám anglicky bylo sděleno, že je to krém, protože jsem si nejdříve myslela, že to mám vypít. :D Vonělo to totiž jak nějaké ovocné smoothie. Po ceremoniálu jsem ale krásně voněla já a s mamkou jsme si šly odpočinout do přilehlé malé skryté zahrady, která patřila jen saunám. Samozřejmě ale až po ochlazení v bazénku s 16 stupňů ledovou vodou.
Abych to celodení válení trošku vyrovanala, šla jsem si pak i na půl hodinky zaplavat a spálit nějaké kalorie z toho jídla. :D
Kolem páte hodiny jsme vše sbalily, v šatně se převlékly, na recepci odevzdaly ručníky, župany a vstupní čipy a nasedly do auta směr Mikulov, do našeho dalšího ubytování v Lormově Dvoře. Ale o tom až příště!
Celý víkend jsem pro vás natáčela video, na které se můžete těšit v příštím článku.

Mějte se krásně!

Léňa

Tento článek vznikl ve spolupráci s Therme Laa.
Připravené župany na pokoji
Terasa
Vstup do SILENT SPA
Zahrada v SILENT SPA
Jídlo z bufetu v SILENT SPA
Prostor saun a vysázené bylinky
Pokud byste našli chybu, prosím, napište mi to. Snažím se po sobě vše kontrolovat, ale nikdo není neomylný.
Veškeré fotografie podléhají autorskému zákonu a mohou být šířeny pouze s vědomím autora.