Norsko - Den 0+1 - Balení krosny, přílet do Osla a noc na letišti

K výletu do Norska jsem se dostala úplnou náhodou, kdy se někde na pivě Týnka zmínila, že tam letí s Davidem a ještě dalšíma kámošema. Prachsprostě jsem se vetřela a ještě ten večer jsem kupovala letenku, která vyšla na nějakých 1500. Plán byl jasný - přiletíme do Osla, přespíme na letišti, druhý den se busem přesuneme do centra a prohlídneme si město, na noc vyrazíme vlakem do hor, kde ráno vystoupíme a přejdeme hřeben do Bergenu, kde nás opět čeká prohlídka, noc na letišti a návrat do Prahy.

Celá natěšená jsem ještě týden před odletem neměla kvalitní spacák (přeci jen jedu do Norska a ne na fesťák za Prahu) a boty (v pět let jetých Nike se mi fakt chodit hory nechtělo). Sehnat nakonec boty byla celkem bojovka a tak jsem kupovala den pred odletem Salomony s Goretexem za 1800.- v A3 Sportu na Andělu. Růžový. Spacák jsem si půjčila od kolegy v práci a doufala jsem, že nezmrznu. Před cestou je také dobré si vyřídit cestovní pojištění, to jsem si sjednala online u ČSOB. Určitě tohle nepodceňujte, nikdy nevíte, co se může stát.
Lidi, potravinářská fólie a pivo
S báglem váhy živého selete jsem se v den odletu dostavila před Týny barák, odkud jsme měli zajištěný odvoz luxusním BMW až před odletovou halu letiště Václava Havla. Skupina 8 lidí, kteří se seznamovali 15 minut před odletem působila poněkud vtipně. 4 kluci, 4 holky, genderově jsme teda vyvážený. V odletové hale balíme krosny do potravinářské fólie (přeci jen jedeme low-cost) a jdeme se odbavit. Pak už jen procházíme kontrolou, kde moje boty budí podezření (to ta barva), takže je svlékám a jedou znovu na skener. Nakonec jsem teda prošla a čekáme na odlet. Letíme s Norwegian, cca 2 hodinky a přijde mi, že se známe x let. Tohle bude super dovolená.
Po příletu a vyzvednutí batožiny a konstatování, že potravinářská fólie byla mírně řečeno k ničemu, hledáme místa na spaní. Nejdříve nacházíme pololehátka, která se zdají být vhodná, ale volných jich je jen 5. Chvíli tam sedíme a zkoušíme vymyslet, co dělat. Letiště je to vskutku malé. Nakonec se rozdělujeme na dvě skupiny - horňáky a dolňáky. My spíme pod trubkovou konstrukcí v místě, kde mám pocit nemáme co dělat, horňáci nad náma v patře, ze kterého na nás hulákají přes zábradlí. Usínám tedy na karimatce ve spacáku nad souhvězdím Velké Trubky a doufám, že ráno nedostaneme pokutu.
Souhvězdí velké trubky
Když se probouzím, kolem mě už je živo a vidím spoustu zaměstnanců letiště, kteří se usmívají a je jim úplně jedno, že tam ležíme. Z horního tábora se už taky ozýva nějaký zvuk, takže vytahujeme snídani a cpeme se. Pak čistíme zuby, češeme vlas a balíme spacáky a karimatky.
Hledáme autobus, který by nás zavezl do centra a máme štěstí, jeden zrovna odjíždí. Platím KARTOU cca 100 NOKů a jedeme.
První věc v Oslu - kafe!
Je nádherné počasí a já se neskutečně těším na Oslo!