Norsko - Den 6 - Bergen

Když jsem usínala a slibovala si, že se konečně vyspím, tak jsem fakt netušila, co zažiju. Celou noc se do hor, který byly za náma, opíral vítr a hučelo to neskutečným způsobem. Měla jsem pocit, jakoby se mi za hlavou tvořilo tornádo. Ráno vylézám ze stanu a vypadám jak po flámu. Při pohledu na holky ale nejsem jediná. Dobrou náladu nám to ale nekazí, jdeme do umývárky čistit zuby a pak do kuchyňky dělat snídani. Užívám si kafe a poslední instantní ovesnou kaši. Po sbalení spacáků, oblečení a stanu vyrážíme na autobus, který nás doveze do Bergenu.
Typické baráčky v Bergenu
Všechno suprově stíháme, nastupujeme a milý pan řidič s námi vtipkuje. Sedáme si na sedadlo a pozorujeme krajinu kolem. Norsko je tak "přírodní" i v oblasti, kde jezdí auta a žijí lidé. Máme úžasnej výhled, jsme hotový i z tunelu, kterým projíždíme a cca za 3 hodiny vystupujeme na nádraží v Bergenu, kde se opakuje stejná situace s batohama a skřínkama jako v Oslu. Když se nám podaří poslední batoh napěchovat do skřínky a úspěšně ji zamknout, vyrážíme do města. Obloha je celá šedivá a zřejmě bude pršet.
Fontána a baráčky ve stráni
Altánek v parku v Bergenu
Chceme se nejdřív projít městem a míříme do muzema Maritime, což je muzeum představující historii plavby lodí. Jsou zde vystavené i modely vikingských lodí. Se studentskou kartičkou vás vyjde vstup na 40,- NOK, což je prakticky zadarmo. Muzeum je fajn (na Tripadvisoru 4 hvězdy z 5) a mají tam wifi, která se po pěti dnech v horách celkem hodí. :) Po tom, co jsme si prošli celou expozici jsme zamířili směrem do centra. Míjíme nějakou univerzitu a brigádnice od Nescafé se na nás vřele usmívají a každému dávají tašku plnou sladkostí a slevových kuponů. Zřejmě vypadáme jako studenti místní vejšky, hohohó.
Taška plná radosti
S igelitkama v rukách procházíme uličkama Bergenu, obdivujeme místní architekturu a že poprchává nám nevadí. Míříme k vodě, kde je slavný rybí trh s různými druhy ryb, mořských potvor, ale i sobím či losím masem. Je čas oběda a máme hlad. Rozhodujeme se, že půjdeme do nějaké restaurace. Prohrabáváme se vouchery, které jsme dostali a narážíme na jeden, který je do nedaleké pizzerie. S voucherem vyjde pizza cca na 500,- CZK a to je v Norsku super cena. Hledáme teda pizzerii, sedáme si a objednáváme. Jsme hladový a těšíme se na normální jídlo. Když nám pizzy přinesou, jsme u vytržení. Nejenže skvěle voní, ale jsou obrovské. Dostali jsme k nim i speciální nůžky na pizzu, stříháme si tedy každý kousek a jíme. Můžu vám říct, že tohle byla jedna z nejlepších pizz, kterou jsem kdy jedla. A ano, bylo to způsobené pěti dny na konzervách, paštikách a sucharech.
Rozmazaný, ale s pizzama
Po jídle se jdeme projít okolo tradičních norských domečků, které jsou prostě úžasné. Procházíme pár obchodů, kupujeme suvenýry a pohledy. Nakonec jdeme do přístavu, kde vidím asi tu největší loď zrovna odplouvat.
Já v přístavu
Bergenské domečky s prodejnami suvenýrů
Kavárna a prodejna
Můj nový kámoš
Cestou zpět se vracíme kolem hradu a rozhodujeme se jít do Starbucks, kde díky voucheru dostaneme jakýkoliv střední kafe zdarma. Dávám si Chocolatte chip na doporučení obsluhy a od tý doby, když jdu do Starbucks (což je asi tak 1x ročně), tak si dávám jenom tuhle dobrotu. Říkám tomu moje norská čokoláda.
Chocolatte Chip a Bergen
Nakonec jdeme znovu na rybí trh a rozhodujeme se, že si dáme jeden talíř různých rybích kousků dohromady. Jsme totiž chudý češi a na to, abychom si každej dali svůj prostě nemáme. :D (Resp. se nám za to nechce platit.) Prodavač se podivuje, že si objednáváme jeden talíř, ale udělá nám rybí špíz. Ochutnáváme tresku, rejnoka, krevetu, platýse a sivena. Moc mi to chutná a dala bych si toho kupu, bohužel to stálo asi 300 NOKů.
Nabídka jídel na trhu
Rybí trh
Pak už míříme zpět na nádraží, vyzvedáváme batohy a autobusem se přesouváme na letiště, kde nás čeká poslední noc. Ráno nám letí letadlo. Obsazujeme měkké lavičky a zásuvky, vytahujeme spacáky a jdeme spát. Nikdo nás nevyhazuje, nikomu to nevadí.
My jako bezdomovci, zase!
Ráno si běžím vyčistit na záchody zuby, kupuju si za poslední NOKy ve stánku kafe a nějaký sladký pečivo a čekáme na letadlo. Odbavení je v pohodě a tak za chvíli sedíme v letadle a čekáme na vzlet. Jsme unavený a těšíme se domů.
A letíme do Prahy!
Norsko bylo skvělý. Jsem strašně ráda, že jsem se takhle "vetřela" k tý skvělý partě, kterou jsme měli. Doufám, že to nebylo naposledy, co jsem se do Norska podívala, protože mě nadchlo. Jak města, tak příroda. Tady je krátký video, který jsem tam natočila: