Whole 30 vol. 3 - posledních 10 dní, moje výsledky a celková cena

by - úterý, června 19, 2018

Tak a je to tady! Zvládla jsem třetí Whole 30 a pro mě to bylo zatím to nejlepší Whole. Co jsem tedy posledních deset dní jedla, jaké jsou moje výsledky a pokroky a kolik mě to celé stálo? To vše se pokusím stručně shrnout do následujícího článku. Takže jdeme na to!
Vajíčkové toasty - mňam!
Posledních 10 dnů jsem si užívala stejně jako těch předchozích 20. Fakt. Snažila jsem se vymýšlet jídla tak, aby byl jídelníček pestrý, ale někdy mi prostě už došly nápady, takže jsem i jídla opakovala. Asi vám je jasný, že miluju vejce. Obdivuju všechny, co zvládli celých 30 dní bez vajec. Já jsem opravdu holka vaječná, někdy přezdívaná jako lasička. :D


O čem Whole 30 je, jsem psala už v tomto článku, takže se zde nebudu opakovat.

Jídelníček na posledních 10 dnů:

21. den
Snídaně: Batátové hashbrown, slanina, avokádo, zelenina (Hashbrown: oloupeme batát, nastrouháme najemno, přidáme vejce, dvě lžíce mandlové mouky, sůl, pepř a půl cibule nakrájené najemno. Zamícháme a přidáme trochu kokosového mléka pro lepší konzistenci těsta. Na ghíčku smažíme placičky. :))
Oběd: Batátové hashbrown, uzený losos, zelenina, plátky mandlí
Večeře: Hovězí steka s batátovým pyré, carpaccio, tagliata (od všeho trochu, byla jsem na kurzu vaření)

22. den
Snídaně: Vajíčko na tvrdo, zelenina, borůvky, ořechy
Oběd: Salát s tuňákem, olivama a pistáciemi
Večeře: Buřtík (vhodný svým složením do Whole 30, kupuji v Lidlu) pečený na ohni, místo kečupu rajčatový protlak, zelenina, ořechy

23. den
Snídaně: Ham&Eggs, avokádo, zeleninka
Oběd: Kuře pečené na rajčatech s batáty (Kuře: na sádle osmahneme cibulku, přidáme cherry rajčátka a necháme změknout. Poté přidáme česnek a až se rozvoní, posypeme touto směsí kuře v remosce a necháme péct 1-1,5 hodiny.
Večeře: Grilovaná krkovička a stehenní kuřecí maso, grilovaná cuketa, žampiony, zelenina, olivy s mandlí

24. den
Snídaně: Huevos Rancheros vejce, jamón šunka, zelenina
Oběd: Kuřecí fajitas s cuketovými nudlemi a avokádovým pestem
Večeře: Salát s kuřecím masem, žampiony, kešu a vlašský olej

25. den
Snídaně: Salát se slaninou, vejcem a dýňovými semínky
Oběd: Krkovička s květákovým pyré
Večeře: Špenátová omeleta, zelenina, makadamy

26. den
Snídaně: Vajíčková pomazánka s avokádem, zelenina (Pomazánka: vejce uvaříme natvrdo, poté oloupeme a smícháme s rozmačkaným avokádem, pepřem a solí. Na dochucení můžeme použít hořčici bez cukru, cibuli nebo i česnek - dle preferencí.)
Oběd: Krkovička s květákovým pyré
Večeře: Vaječné toasty se slaninou, špenátem, cibulí,okurkou, rajčátky a avokádem

27. den
Snídaně: Vejce do skla se zeleninou a olivovým olejem
Oběd: Brokolicovo-kuřecí koláč se žampiony, avokádo (Koláč: Brokolici rozebereme na růžičky, nakrájíme žampiony a cibuli, maso osolíme, opepříme a dáme na chvíli do misky s oliváčem marinovat. Formu vymažeme ghí a vysypeme mletým lněným semínkem. Vše dáme do formy a zalejeme rozšlehaným vajíčkem se solí, pepřem a trochou vody. Pečeme dozlatova na cca 180 stupňů.)
Večeře: Jamón, zelenina, mandle

28. den
Snídaně: Vajíčko naměkko, slanina, zelenina a makadamy
Oběd: Tuňákové karbanátky, cuketové nudle, špenát (Karbanátky: tuňák v konzervě, vajíčko, 1-2 lžíce mandlové mouky - vše smíchat, udělat karbanátky, dát na plech vyložený pečícím papírem a péct na 190 stupňů cca 15 minut.)
Večeře: Salát s kuřecím prsíčkem, avokádo

29. den
Snídaně: Vejce v paprice, zelenina, slanina, avokádo
Oběd: Mandlové kuře, brokolice, dýňová semínka (Mandlové kuře: kousky kuřecího masa, osolím a opepřím a poté obalím v nasekaných mandlích/mandlové mouce a smažím na ghíčku.)
Večeře: Špíz, zelenina, kešu

30. den
Snídaně: Burger na Náplavce - místo housky salát
Oběd: Vaječná omeleta, slanina, zelenina, husí škvarky
Večeře: Bůček v rajčatové omáčce, zelenina

Moje výsledky:

Opět jsem něco zhubla a už jsem z části musela vyměnit šatník, protože na mě začalo všechno viset. U triček to takový problém není, ale kalhoty mi padaly. :D Bohužel jsem musela koupit i nové (menší) podprsenky. Ale to prostě s hubnutím přijde, prsa jsou vlastně jenom tuk. Mně osobně to nevadí, ty dva balvany, co jsem na hrudi měla, mi byly spíše na obtíž a to hlavně při sportu.
Taky jsem u tohoto Whole byla několikrát v restauraci a vidíte, že to jde. Můžete se jít pobavit s přáteli a nemusíte sedět doma a jíst salát osamoceně v kuchyni. Dost často se setkávám s názorem, že přeci nebudete chodit do hospody/restaurace, když si nemůžete dát pivo či víno. Omyl. Můžete tam jít, dáte si vodu s citrónem a budete se bavit stejně dobře, jako se sklenkou alkoholu. :)

Moje úbytky:

-3,8 kg na váze
- 17,5 cm celkem, z toho:

  • -2,5 cm stehno
  • -3,5 cm boky
  • -2,5 cm nejširší místo na břiše, tzv. špek :D
  • -4 cm pas
  • -2,5 cm prsa :( :D
  • -2,5 cm zadek
Tady vidíte, že sice na kila jsem zhubla méně, než minulé Whole, ale na centimetry více. Váha není vůbec směrodatná! Jak cvičím, tak se mi tělo tvaruje a rostou mi svaly - kilo tuku a kilo svalů sice váží stejně, ale při měření je to pak rozdíl. :)

Pozitiva:
  • zlepšení pleti, eliminace pupínků
  • zlepšení alergie na prach a roztoče
  • úbytek váhy
  • žádné zažívací potíže, žádné nafouknuté břicho
  • hodně energie, rychlé usínání, kvalitní spánek
  • jím do syta, kdy cítím hlad a poslouchám své tělo
  • pociťuji žízeň a sama od sebe vypiju cca 3 litry vody denně (na vysokosacharidové stravě jsem měla s pitím velké problémy)
  • nevím, co je bolest hlavy
  • zlepšení výkonu u cvičení
  • vyrýsovanější, viditelnější svaly - hlavně na rukou a nohách

Negativa

Podívala jsem se do negativ z minulého výsledkového článku a:
  • nákupy - pro mě už není negativum, objednávám si farmářskou bedýnku a ta mi dorazí v určený čas až ke dveřím
  • vaření - taktéž pro mě není negtivem, vařit mě baví a dělám rychlá jídla
  • sacharidové chřipka - u mě už se nedostavila, ale je mi jasné, že u člověka, který nemá s LC zkušenosti, se dostaví
  • sny o jídle - už nemám
  • hlad ze začátku - už také nemám, znám své tělo a tak vím, jak velkou porci potřebuji
  • čtení etiket - už nečtu, vím, které potraviny jsou vhodné a těm ostatním se vyhýbám obloukem. Fakt je, že potravin, u kterých čtu etiketu,, je asi tak 5%. Jedná se o slaninu, hořčici, rajčatový protlak, olivy atd.
Zařazovací fáze

Zařazovací fázi jsem chtěla udělat pečlivě, abych přesně věděla, jaký co má vliv na moje tělo.

Jako první jsem zařadila ovčí sýr a u něj jsem nepozorovala žádné změny, ani co se pleti týče. Zažívání taky v pohodě. Takže jsem měla radost, že ovčí výrobky budou pro mě ok. :)

Další zařazovací potravinou byla bílá mouka potažmo lepek. Dost mě pálila žáha a byla jsem nafouklá, ale tak to jsem čekala, protože s tím už jsem měla problémy v minulosti. Takže bílá mouka spíše ne. (Výjimka kváskový chléb, viz níže.)

Dalším výrobkem bylo mascarpone, vyrobené z kravského mléka. Na zažívání to vliv nemělo, ale na tvářích mi vyskákaly pupínky, takže taky nebudu konzumovat často. Budu ještě dál zkoumat zakysané výrobky a také vyzrálé sýry. Mám totiž podezření, že mi neplechu na pleti dělají měkké sýry, smetana, mascarpone apod. Uvidíme, určitě vám to pak někam napíšu!

Luštěniny - luštěniny mám celkem ráda a když se namočí a převaří a neobsahují tudíž fytáty, nevidím problém je konzumovat. Samozřejmě v rozumné míře. Dala jsem si čerstvý hrášek a nepozorovala jsem žádný rozdíl.

Pseudoobiloviny (rýže, quinoa) - krom nafouklého břicha jsem nic nepozorovala, ale jelikož mi tyto potraviny nechybí, ani nijak extra nechutnají, maximálně si dám jednou za uherský rok sushi, které mám ráda.

Žitný/kváskový chléb - samozřejmě taky obsahuje lepek, ale není to takové, jako ve výrobcích z bílé mouky. Měla jsem ho ke snídani, půlku krajíčku a nepozorovala jsem žádné obtíže, proto ho občas zařadím.

Náklady

Poctivě jsem zase celý měsíc počítala náklady za veškeré maso, ovoce, zeleninu, ořechy a další potřebné potraviny pro Whole. Celková (zaokrouhlená) částka tedy za měsíc na osobu je 5000,- Kč. Někomu to přijde moc, někomu málo. Já kupuju potraviny kvalitní, vejce z volného chovu, maso bio nebo farmářské, koukám na původ potravin. Snažila jsem se ale tentokrát nakupovat v akcích (co šlo) a tak jsem to stáhla ještě o 1000,- Kč níž než minule. Takže to jde! Ještě kdybych si odpustila maliny, borůvky a dobrůtky jako je slanina z Marks&Spencera nebo tresčí játra, bylo by to určitě ještě o dost níž. Já jsem s celkovou částkou spokojená.

Psala mi i jedna slečna, že je studentka a vešla se do 2600,- Kč. Takže výmluva na to, že je to drahé, u mě nefunguje. Opravdu se to dá, když kupujete sezónní potraviny, koukáte po tom, co je v akci atd. Hodně levná je kořenová zelenina, vnitřnosti, kosti na vývar, bůček, sádlo...

Chci udělat pokus a stravovat se třeba týden - 14 dní paleo za co nejnižší cenu. Půjdu do toho, až se vrátím z dovolené.

Co bude dál?
Jak už jsem psala a budu se opakovat - toto stravování mi naprosto vyhovuje, nikdy jsem se necítila lépe. Doma si čas od času upeču paleo chleba, udělám si paleo palačinky nebo nějaký primal dortík. ALE občas si dám i něco nepaleo, když budu chtít. Našla jsem totiž svobodu v jídle. Tak se jmenuje i kniha, kterou vám všem vřele doporučuji. Zakoupit ji můžete zde.

Tak co, přesvědčila jsem vás ( už po třetí se o to pokouším :) ), chcete to zkusit? :)
Udělejte první krok a věnujte těch 257 Kč do knihy Jídlo na prvním místě, místo toho, abyste si zítra koupili velké latté s mlékem a čokoládový muffin. :) 
Uvidíte, že nebudete litovat.

Léňa

P.S. Stále jsou nějaká volná místa na přednášku, veškeré info najdete zde.
Zdroj: Whole30.com
Pokud byste našli chybu, prosím, napište mi to. Snažím se po sobě vše kontrolovat, ale nikdo není neomylný.
Veškeré fotografie podléhají autorskému zákonu a mohou být šířeny pouze s vědomím autora.

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za každý komentář!