Whole 30 vol. 4 - co se změnilo?

by - pondělí, srpna 20, 2018

Tak jsem se rozhodla již po čtvrté držet program Whole 30. Proč? Co mě k tomu vedlo? Jaké to bylo? Jaké jsem měla výsledky? Pociťuji nějaké změny? To vše najdete v dnešním článku. Já ho původně psát nechtěla, protože jsem si říkala, že už bych se opakovala, ale hodně z vás mi na instagramu psalo, že by je článek zajímal, což mě donutilo sednout k počítači a pár řádků napsat. A dobře jsem udělala, protože každé Whole je pro mě jiné a díky tomu, že jsem to takto sepsala, je to krásně vidět.
Jedna z mých snídaní
Co je to program Whole 30, ptáte se? Psala jsem o tom již tady nebo tady a pokud by vás zajímalo vše o tomto programu, doporučuji knihu Jídlo na prvním místě, kde najdete veškeré informace. Popis programu tedy tentokrát vynechám a vrhnu se hned na to, co vás zajímá.

Proč jsem program opět držela?

Odpověď je jednoduchá. Vrátila jsem se z Mexika, kde jsem ochutnávala a užívala si mexickou kuchyni, která je celkem nezdravá a sacharidy nabitá. Pevážně jsem jedla pšeničné či kukuřičné placky, luštěniny a samozřejmě jsem za zvuků oceánu popíjela margaritu nebo místní pivo a i ochutnala nejednu zmrzlinu. Díky tomu, že jsme neustále byli na cestě, tak jsem neměla moc možností vařit, takže moje strava byla i dost nepravidelná. Restart organismu byl tedy potřeba a já se na to moc těšila. Začala jsem hned další den po návratu z dovolené.
Vepřové s květákovým pyré, posypané konopným semínkem
Jaké to pro mě tentokrát bylo?

Jedním slovem super. Zase jsem si to užívala. Tentokrát to ale bylo jiné. Vše jsem dělala tak nějak automaticky, vlastně jsem vůbec nemusela přemýšlet, zda si dávám na talíř správné jídlo ve správném poměru. Když jsem dokončila třetí Whole a psala o něm článek, tak jsem tam napsala, že to pro mě bylo zatím nejlepší Whole. Ale tohle to předčilo! Takže se už vlastně těším na to páté!
Nemusela jsem vymýšlet, co budu vařit, vařila a nakupovala jsem rychle, prostě už to mám tak zažitý, že nepotřebuju nic kontrolovat a sáhodlouze přemýšlet o složení jídelníčku. Jednou jsem tedy málem snědla kus sýra, když jsem ho dávala na omeletu Matějovi, ale naštěstí jsem se zastavila, protože mi to došlo. Vlastně jsem ani nepočítala dny do konce programu, protože to všechno bylo přirozený.
Cuketové nudle s krevetami a vejcem
Jaké jsem měla výsledky? Pociťuji nějaké změny?

Zhubla jsem cca 2 kila, co jsem si z Mexika přivezla (otázka je, kolik z toho byla voda), ani jsem se neměřila. Brala jsem tohle Whole jako takový restart po dovolené. Kdo četl knihu Svoboda v jídle, tak určitě ví, o čem mluvím. Nicméně mi ale kamarádka, která mě viděla hned po dovče v Mexiku a pak po ukončení Whole, řekla, že jsme zase zhubla a mám menší zadek. Člověk prostě splaskne.

Co jsem ale tentokrát zaznamenala, je obrovská změna na pleti - u předešlých Whole se mi pleť vždy zlepšila, ale teď se zlepšila fakt extrémně. Už nemám skoro žádné pupínky - ani na obličeji, ani na zádech. Pro mě obrovské plus! A tady je vidět, že pokud nevidíte změnu v něčem, kde jste ji čekali, je potřeba tomu dát čas.

Ve třetím týdnu jsem tedy měla šílené chutě a byla jsem nafouklá, říkala jsem si, co to sakra je a hned další den jsem to dostala, takže tady je to vysvětlení - zadržená voda a splašené hormony. Naštěstí to hned ustalo a já přežila bez újmy (rozuměj - bez porušení pravidel). Jinak se samozřejmě člověk cítí skvěle, žádné nafouklé břicho, žádné chutě... ale tady bych se opravdu už opakovala.
Snídaně v If Café
Co bude dál? Jak se budu stravovat teď? Plánuji další Whole?

No a dál to bude stejné, jako vždycky, když to píšu. Dále se budu držet paleo/low carb zásad. Nechci se ale nějak škatulkovat, prostě budu jíst zdravé a reálné jídlo, tak jak si moje tělo žádá. A občas si dám pivo nebo buchtu od babičky - nejsme stroje, jsme lidé. K tomuto tématu opravdu doporučuji již zmiňovanou knihu Svoboda v jídle, protože tam jsem si to všechno krásně ujasnila. Tuhle knihu by si měla přečíst každá holka, žena, dáma, paní...

Čím déle se takto stravuji, tím více poznávám své tělo a vím, co mu sedí a nesedí a kolik si toho mám na talíř nandat. Pamatuji si, jak jsem na sebe byla pyšná po prvním Whole, ale pak jsem opět dělala chyby a hledala tu rovnováhu. Myslím, že teď už můžu s čistým svědomím říct, že jsem tu kýženou svobodu v jídle našla a mohu si bez nějakých větších následků občas užít něco mimo pravidla, protože se hned umím a chci vrátit ke svým zdravým návykům.

Další Whole určitě plánuji. Nevím, zda ještě letos, ale určitě si dám lednové, to už je taková tradice. Po Vánocích je vždycky dobré organismu odlehčit. A doufám, že v lednu se se mnou do toho vrhnete i vy a budeme se zase navzájem motivovat a sdílet si fotky svých talířů. Pod hashtagem whole30sleni na instagramu je už neuvěřitelných 830 fotek! Děkuju vám za to!

Pokud byste chtěli ještě letos na kurz, poslední termín je 2.9.2018 v Praze a vstupenky koupíte u mě na e-shopu. Další termíny vypíšeme během září a budou to lednové termíny, takže se pak uvidíme až v novém roce.

Mějte se krásně a těším se zase u nějakého dalšího článku.

Léňa
Krůtí s kešu máslem, zelenina
Vajíčka a slanina, avo, zelenina
Pokud byste našli chybu, prosím, napište mi to. Snažím se po sobě vše kontrolovat, ale nikdo není neomylný.
Veškeré fotografie podléhají autorskému zákonu a mohou být šířeny pouze s vědomím autora.

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za každý komentář!